Zajście w ciążę przeważnie ma związek z zyskaniem paru zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj niektóre z nich.
O odpowiednią figurę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Ciało przyszłej matki wymaga nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego pożywienia i słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu. Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną sylwetkę są regularne spacery z dzieckiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić wolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku. Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, by zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać upragnioną figurę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.
Moja strona domowa: najlepsze drzwi zewnętrzne kielce i okolice