Kobieta w błogosławionym stanie powinna pielęgnować siebie bardziej, bo pielęgnuje o dwa życia jednocześnie. Wiąże się to nie tylko z zabiegam lekarskimi, ale też ze poprawnym odżywianiem. Poza ruchem, kontrolą u doktora, menu jest najważniejszym elementem dbania o zdrowie. Podstawą diety kobiety w ciąży jest zbilansowanie posiłków. Regułę, aby jadać za dwoje należy zostawić już na wstępie, bo jedyne, do czego poprowadzi to nadmiar kilogramów.
Istotne jest dostarczanie składników potrzebnych matce oraz dziecku, czyli witamin, minerałów, składników zdrowotnych. Ważne jest jedzenie warzyw oraz owoców. Najbardziej istotne są warzywa, w których istnieją wszystkie niezastąpione elementy. Żeby nie było nieciekawie, warzywa warto jest warzyć na parze, przez co są miękkie, zdrowsze, proste do wchłaniania i zdrowe. Tak samo dobrze, korzystnie sprawdzają się sałatki z surowych warzyw, jednak trzeba je przed użyciem bardzo dokładnie umyć pod letnią wodą. Warto kupować warzywa na jarmarkach i z ekologicznych upraw, dzięki czemu ma się lepszą pewność, że rośliny nie są polewane szkodliwymi substancjami. Poza warzywami i owocami bardzo ważne jest spożywanie mięsa oraz nabiału. Jeśli nie jest się wegetarianką, zminimalizowanie mięsa do mniejszej ilości nie jest dobre. Zawiera ono dużo żelaza, potrzebnego kobietom w ciąży. Razem z rozwojem malucha maleje się jego ilość w ciele matki, co może doprowadzić do anemii. Aby jej zapobiec trzeba dodawać niezbędny elementdodatek w jedzeniu. Czerwone mięso dodaje dużo żelaza, lecz powinno być spożywane jedynie raz na tydzień. Znacznie pozytywniejsze dla zdrowia i stanu organizmu jest mięso z drobiu, grillowane albo gotowane.

Strona: Flowers Club de Mar