Jak szybko ułożyć dietę? Dobrze dobieraj cukry, nie porzucaj tłuszczów... Dr Lydia Daron z uniwersytetu w Petersburgu nadzorowała poprzez rok zrzucanie wagi 123 otyłych. Ci, którzy jedli mniej aniżeli 40 gram węglowodanów na co dzień (chleba, pasty czy słodyczy), spalali 3,5 kg więcej niżeli ci, którzy ograniczyli tłuszcz. Ograniczenie węglowodanów oraz zamienienie prostych złożonymi dobrze wpływało także na organizm: zredukowało poziom cholesterolu jak i trójglicerydów we krwi. Nie stosuj artykułów typu light, low fat - często są wzbogacone węglowodanami i konserwantami. Nie jedz węglowodanów na wieczór. - Ich duża ilość o późnej porze odłoży się w formie kolejnych centymetrów. Zamiast owoców, pasty czy pieczywa na kolację jedzmy artykuły proteinowe: kurczaka, rybę, nabiał - tłumaczy Robert Jagos.
Chyba że są to tłuszcze trans. To utwardzone tłuszcze roślinne, jakie rozszerzają stabilność takich artykułów jak margaryna, ciastka, batony. Znajdziesz je także w zupach również sosach instant. Specjaliści nazywają te tłuszcze "źle wpływające na zdrowie" - według Uniwersytetu Harvarda co rok ok. 30 tys. wczesnych zgonów w Stanach Zjednoczonych podyktowanych jest jedzeniem artykułów mających utwardzone tłuszcze roślinne. Badania zaprezentowane poprzez American Heart Association wskazują, że oleje trans oprócz podnoszenia poziomu cholesterolu również stania za insulinoopornością (stan, jaki powoduje cukrzycę) powodują problemy z pamięcią. Obojętnie od tego, czy i kiedy omówisz się z specjalistą, powinieneś od zaraz wprowadzić pewne reguły, jakie ułatwią ci spożywać mniej kalorii.
Tu czytaj więcej: bygga muskler under deff