Sporo sprzedawców popełnia niemały błąd. Prezentując produkt opisują mocne strony, które ich zdaniem są istotne, a nie klienta. Trzeba, więc zadbać o dokładną analizę wymogów klienta, która zawiera zadawanie pytań oraz próbę zrozumienia jego determinantów mających wpływ na decyzje o zakupie. Przede wszystkim chodzi o zademonstrowanie możliwemu zainteresowanemu, że konkretny produkt ułatwi jegofunkcjonowanie. Należy też zadbać, by klient czuł satysfakcje z powodu zakupu i zadawał sobie sprawę, że dobrze ulokował pieniądze.

Próbując pokazać produkt, sprzedawcy nie powinni zapominać o przystosowaniu przekazu do najistotniejszych wymagań klienta oraz jego aspiracji.

Wielu ludzi nie namówią deklaracje o niewielkiej cenie, lecz gatunek jak i chodliwość danego produktu. W końcu każdy pragnie być dobrze widziany w oczach sąsiadów. Poza tym każdy sprzedawca musi nie tyle skupiać się na cechach produktu, ale na tym, w jaki sposób klient ma możliwość go użyć. żadnej osoby nie interesuje, czym jest dana rzecz, ale co może dla niego zrealizować lub co ułatwić. Dzięki temu klient rozważy zakup bardziej entuzjastycznie a sprzedawca w jego oczach stanie się wiarygodniejszy.

Prezentując konkretny produkt warto również uwypuklić zyski, jakie kupujący otrzyma i straty, jeżeli tego nie uczyni. Opłaca się więc zadbać by w oczach klienta produkt był cieszący się popytem, a sprzedawca posiada jego ostatnie sztuki, które za chwile się sprzedadzą. Z użyciem tej łatwej sztuczce klient zacznie odczuwać potrzebę zakupu i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Kończąc handel warto zadbać, by nie oferować za dużo czasu na przeanalizowanie. Z tego powodu warto być konsekwentnym i dać klientowi poczucie dokonania najlepszego wyboru..